FANDOM

BryllupetRediger

Bryllupet
Bryllupet
Sesong
Episode

2
1
Sendt
14. september 2010

Skrevet Av
Regissør
Margret Bergheim
Episodeguide
Forrige
Neste

I den første episoden av sesong 2 har det gått en stund siden sist. Vidar er tilbake og han og Rita gifter seg. Maria og Bjørn har tatt forholdet sitt et steg videre.

SammendragRediger

Kirkeklokkene ringer og Maria står og ordner seg, Hilde kommer å spør om det går bra, da svarer hun med å spørre om man blir så emosjonell. Hilde sier da at det er noen dager som er større enn andre. Så ser vi Bjørn og Vidar snakke sammen, og Vidar sier at det ikke er hver dag man gifter seg. Så ser man at et par kommer ut av kirken, nygifte. Hilde legger den siste detalj på bryllupskaken, og Tara pynter bordet. Så ser vi at Ole Marius er den nye "drosjesjåføren", som har tatt over etter Espen, og han slipper av Herr Wang. Tara syns at Hilde skulle begynne å jobbe med mat, og Hilde sier da at keramikken henger i en tynn tråd, så kanskje det. Wang driver med bordplasseringen, noe som er vel så komplisert. Hilde og Tara snakker om han, og Hilde syns han er veldig treg for tiden.

MariaogBjørn

Maria og Bjørn.

Espen skikker nygkjerrig på Ole Marius, som stadig kommer med flere folk til bryllupet. Ut kommer Lone, som har flyttet tilbake, etter kjærestetrøbbel. Så er det tre unge gutter som snakker om damer. Så møter en del folk opp til den kompliserte bordplasseringen som Herr Wang har ordnet. Så har alle endelig fått satt seg, Espen og Lone skåler. Maria og Bjørn sitter og smiler, så holder Bjørn en tale, han leser et dikt. Og ønsker alle velkommen, til den vakre fantastiske Rita, og Vidars bryllup. Det er først da man skjønner at det er de som gifter seg, Liv kunne ikke være til stede. Tara leser opp et kort med en hilsen.

Så ser vi Tormod stå og holde vakt, i det de to andre stjeler jordbær, vaniljesaus og øl.

Steffen Eriksen går av bussen, og han går inn i skogen. Så er vi på bryllupet igjen, og der skjærer brudeparet kake. Så er det brudevals og folk hygger seg. Så får vi høre om Trygve sitt nye prosjekt, LifeGain, og da får vi vite at Wang har operert hode. En liten jente tar pulveret og heller det oppi ølen til Wang. Så er det Maria og Bjørn som står og koser seg, og de kysser. Så går de unna. Liz som rydder oppdager guttene og ber de levere tilbake de de har tatt. Guttene gidder ikke mer, så de bestemmer seg for å gå. Så blir det tatt gruppebildet av alle som er i bryllupet.

Så er det festing med drikking og dansing. Kjersti går hjem tidlig. Ole Marius er i båten og prøver å sove, da finner han vesken som en av gjestene har glemt, og han drikker litt av noe som er i vesken. Så kommer Wang og skal hjem. Espen og Lone har det gøy sammen, og de ender opp med å ha sex. Trygve prøver og få tak i en drosje, men han ender opp med å måtte gå hjem.

Så befinner vi oss på standen, Ylva er på vei dit med to venninner, på veien møter de Steffen. Når de nesten er fremme punkterer Ylva, på glass fra en bil, hun triller sykkelen resten av veien. I mellomtiden ser vi en fra Oslo som skal hente bilen sin, men den er borte. Lensmann Borg går på jobb. Maria og Bjørn våkner opp i sengen hennes, de står opp og Bjørn sier at han har vondt i ryggen. Siden sengen er litt trang. Tilbake på politistasjonen kommer mannen som har fått bilen stjålet. Han blir bedt om å ta bussen, som går om 22 minutter, siden han ikke orker noe papirarbeid. Jentene spiller noe med en ball i vannet, en av de skyter den bort, og når de skal hente den, finner de en død jente i vannet. Politiet blir kontaktet, Otto forteller det til Borg, at de har funnet en dø jente på stranden. De drar dit med en gang. På Charlie's Pub sitter Espen og tar seg en øl, og ser på Ole Marius. Så ser vi at Maria og Bjørn kommer litt vel sent til å hjelpe med å rydde etter festen. Journalist Kjeldsen kommer til ulykkesstedet og prøver og finne ut noe om ulykken. Det er trolig en drukningsulykke, men lensmannen sier at han ikke vet noe mer enn han. Men Borg er ikke sikker på om det bare er en ulykke.

Drukningulykke

En død jente blir funnet.

Vidar og Bjørn står og snakker og Vidar sier at han ikke har noe tro på han og Maria, Hilde overhører samtalen. Så ser vi Liz som rir, hun gjør seg klar til kretsmesterskapet, og hun trener veldig mye. To andre jenter sier at hun er best, og at hun kommer til å vinne uansett.

Bjørn våkner opp av Maria som gir han kaffe, og spør om han vil ha noe og spise. Trygve kommer til kontoret og der er det stablet pappesker over alt. Han har stor tro på prosjektet sitt. Sekretæren sitter på en pappeske, så han går og kjøper en stol til henne, og en kaffemaskin, til når de får besøk. Tara innrømmer ovenfor Trygve at de ikke går så bra med butikken. Han gir henne en eske med pulveret, som hun kan selge. Politiet finner ut at jenta som døde, er datteren av hytteeiere.

Forelsket

Maria er forelsket.

Bjørn går på jobben, og han sier at han kunne tenke seg og være hjemme i kveld, siden han trenger og være rundt sine egne ting. Maria blir opprørt, og ringer noen venniner. Otto og presten drar til foreldrene til den døde jenta. Borg sitter og studerer bildene av den døde jenta, og Otto kommer igjen. Otto spør om de etterforsker en drapsulykke, han sier at de selvfølgelig ikke gjør det, men så sier han at det er noe som ikke stemmer. Maria snakker med Lone og Rita. Hun føler seg rar, og jentene finner ut at hun er forelsket. Og Rita ber hun satse på kjærligheten.