FANDOM

Steffen
Steffen Eriksen
Biografi
Fullt navn

Steffen Eriksen

Født

1991

Familie
Forhold

Wilma

Øvrig familie

Kjersti Eriksen (mor)
Trygve Eriksen (far)
Ufødt barn med Wilma

Serieinformasjon
Første opptreden

S1E1 - Maria

Skuespiller

Truls Einar Toftnes

.

Før serien Rediger

I serien Rediger

Steffen er første gang vi møter han 17 år, proppfull av angst og med et enormt behov for å rydde i omgivelsene. Han ser på seg selv som «en dust» som aldri kan få til noe som helst. Drømmen er å kunne gå inn på Spar å bare kjøpe en Troika sjokolade, sånn helt uten videre. Ja, eller snakke uhemmet med «love interest nummer 1» for enhver ung gutt på øya, Ylva Baltersen. Når Maria kommer på øya, og senere blir og jobber som psykolog, blir Steffen en av hennes klienter. Han var fanget i tvangstanker, og hadde problemer med å komme seg ut av foreldrenes grep. Steffen flytter til Fredrikstad, begynner på elektrolinja på videregående, og er sjelden på besøk hos foreldrene sine. Alt ser ut til å gå mye bedre, men han har en hemmelighet. Han blir dermed hovedmistenkt i saken om den jenta som er funnet død, som trolig er blitt drept. Han sier at han ikke kan fortelle hemmeligheten, siden Trygve kommer til å bli rasende. Han har snakket med presten og Maria, og til slutt får Maria overtalt ham, og Steffen har dermed alibi. Han har nemlig fått seg kjæreste som også er gravid.